" Terima Kasih Kerana Follow Aku Bukan Siapa"

Monday, October 17, 2011

"Semuanya hanya PERSINGGAHAN sementara"

Assalamua'laikum..... 
jiwa ini kadang2 xmengerti apa yg cuba disampaikan oleh hati...
akal xdpt menerima spenuhnya arahan & tindakan hati...
tapi perbuatan...menerima sepenuhnya ap yg dikata oleh kata hati..

emmm....ntah pe2kn..hati + perasaan suka benar bermain2 di benak perasaan..

kehidupan kita kat dunia ni sumanya hya sementara saja..bersyukurlah apa adanya kita...syukurlah sglanya..
apa yg blaku dlm hidup kita pasti ada hikmah nya...berbalik pada tajuk semuanya hya sementara.. hati kita ni milik ALLAH...bila2 je ALLAH leh bolak balikkan hati kita...

YA ALLAH...kau kuatkanlah hatiku Ya ALLAH..aku mohon ya ALLAH...tetapkanlah ak dalam nikmat IMAN,,dalam nikmat ISLAM ya ALLAH..kuatkanlah ak dlm menempuh segalanya ya ALLAH..hambamu ini mohon dgn bersungguh2 ya ALLAH..

Ya ALLAH...hamba mu sedar ini suma dugaanMU untuk ku.. ingin melihat kekuatanku dlm menempuh sgla yang kau berikan padaku...YA ALLAH..hapuskan perasaan ini ya ALLAH..andai die bukan yg terbaik untuk ku..jauhkanlah die dalam hidupku..hapuskanlah dr hti ini..hilangkanlah die dr pandangan mata ini..


Ya Allah kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini adalah baik bagiku dalam urusan agama ku juga dalam urusan penghidupan ku serta natijah pada urusan ku, kini dan akan datang, maka tetapkan lah ia bagi ku dan permudahkanlah ia untukku, serta berkatilah daku padanya. Dan kiranya Engkau mengetahui bahawa perkara ini  membawa kejahatan kepadaku dalam urusan agamaku, juga dalam urusan penghidupanku dan natijah urusanku, kini dan akan datang, maka elakkanlah ia dariku dan tetapkanlah kebaikan untukku sebagaimana sepatutnya, kemudian jadikanlah daku meredhainya.
ya ALLAH...ak insan yg sgt2 lemah bila berhadapan dgn perasaan ya ALLAH..kuatkanlah hati ini ya ALLAH...seribu kali tangisanku tidak mndtgkan apa2 faedah tp kepedihan yg tertusuk dilubuk hati... bukakanlah pintu hatiku ya ALLAH..puaskan ak atas redhaMU ya ALLAH..jangan biarkan hambaMU ini trus hanyut dibuai perasaan mainan syaitan yang seringkali meragut jiwa serta maruah diri..ampunkan dosa2ku ya ALLAH..hambaMU ini terlalu lemah... 
harta,pangkat,syg.cnta sumanya hanya sementara,,. ingatlah hanya pada ALLAH sandaran kita...

1 comment:

ahmad said...

Semoga selalau ingat pada ALLAh SWT,Satu doa yang baik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...